Deteriorament de la seva salut bucal

L’increment de begudes fredes i carbonatades, l’elevat consum de sucres i la relaxació en els hàbits d’higiene són els grans responsables de la deterioració de la seva salut bucal.

Sensibilitat dental
L’època estival és la gran enemiga de la sensibilitat dental en els nens a causa dels grans contrastos de temperatura que es produeixen en prendre aliments i begudes molt freds, al que se suma l’augment del consum de begudes carbonatades i el seu efecte sobre l’esmalt . “La principal conseqüència d’això és l’aparició d’una sensació intensa i dolorosa a les dents que pot impedir menjar amb normalitat. Per fer front a la sensibilitat dental es recomana prestar especial atenció al raspallat, utilitzar una pasta dentífrica especialment dissenyada per a dents sensibles, evitar els grans contrastos de temperatura en els aliments i l’abús de begudes carbonatades i molt àcides “.

Augment de la placa bacteriana
El canvi d’horaris i hàbits durant les vacances repercuteix a l’hora de seguir uns hàbits d’higiene dental. Com a conseqüència, augmenta el risc d’acumulació de placa bacteriana que pot empitjorar la salut gingival. A més, el clor de les piscines és també un factor que pot afavorir l’augment de placa i tosca en estar exposat a ell durant moltes hores a la setmana. Amb tot, “és fonamental recordar als més petits que el raspallat és una cosa imprescindible, sobretot abans d’anar a dormir. Les dues regles d’or: un mínim de 2 minuts i esbandida bucal “.

Augment de càries
Les càries no descansen en vacances però sí que ho fan els hàbits d’higiene bucal, sobretot en els nens. “Aquesta relaxació en el raspallat, sumada a l’abús d’aliments i refrescos ensucrats, es tradueix directament en un major risc de càries. Per evitar-ho, hem de acostumar els més petits a portar sempre un raspall a la motxilla per cuidar la seva higiene dental després de cada àpat “, que ha de ser equilibrada i contenir vitamines afavoridores per a la nostra dentadura com la vitamina C.

Traumatismes dentals
Finalment, no podem oblidar que els traumatismes es dupliquen durant l’estiu pel ritme de vida dels més petits. “De vegades no podrem evitar-los, però sí que podem actuar davant ells comprovant si la dent està correctament i acudint immediatament al dentista, sobretot si la dent ha caigut del tot. Si hem pogut recuperar-lo, ja sigui sol un tros o la dent sencer, és possible que pugui ser reimplantado a la boca del nen “.

2018-07-16T09:05:26+02:00